súkromné stránky, postrehy, názory

”občan v spoločnosti, spoločnosť  pre občana (?)“

Neúradné stránky nápadov pre lepšie fungovanie tejto krajiny. Aj keď je takmer márne tu niečo presadiť... Venované najmä stavebníctvu, urbanizmu, doprave, životnému prostrediu.

Nápad pre Slovensko, pre Košice

Pretože je tu akiste čo zlepšovať a nestačí len produkovať frázy a prázdne sľuby. Žiaľ, ale funguje to na princípe všelijakom, len nie komplexnom odbornom, s hlavným slovom od ľudí, čo k danej odbornej veci ani nepáchli, alebo len slabúčko nasiakli odbornosťou. Ono sedenie na manažérskej funkcii a dielňa, výroba, pole sú dosť odlišné pozície.  

AUTOR BLOGU, stránok, postrehov, názorov 

Autor bol stavebný technik, pohybujúci sa v stavebníckom odbore viac než pol storočia na rôznych pozíciách investorských, dodávateľských projekčných a prípravárskych, takže má to šťastie nazerať na podstatu problematiky z viacerých zorných uhlov.

Autor vytvoril tieto stránky a články ako postrehy zo stavebného života, z praxe.

Reaguje na právne predpisy, spôsoby (ne)fungovania spoločnosti s ktorými prichádza a sním aj celá stavebná obec do styku.

Naráža na technickú zložku predpisov, absentujúcu v legislatíve, na nezrozumiteľnosť predpisov, prekomplikovanosť, spôsobujúcu problémy, ktoré ďalej tlačené novými a novými predpismi za stáleho pôsobenia starých, nesúladu s nimi, vytvárajú databázu dohadov.

V štátnej správe ponúka riešenia na odbúraní množstva neefektívnych procesov, naráža na častú nekoncepčnosť, nekompetentnosť.

Zámerom je pomôcť a dať impulz. Je tu vytvorená názorová platforma, kde sa očakávajú odborné názory z praxe, čo by malo byť východiskovou základňou pre úvahy vo vytváraní úspešných pravidiel pre riadenie spoločnosti.

Ďakujem

Vladimír Čuchran, stavebný technik na dôchodku

Hodnotenie recenzie

Ohodnoťte stránky

Hodnotenia používateľov

    Na vaše otázky odpovedá umelá inteligencia AI

    Najnovšie články 

    Nemali by politici prejsť najprv testom odbornosti, ak chcú ísť do politiky a psychotestom, podobne ako pri zbrojnom preukaze? Filtrovali by sa laici, psychicky labilní, egoisti, potenciálny babráci, extrémisti. Otázka pre (AI).

    Písalo sa, že nový stavebný zákon obmedzí práva verejnosti na vyjadrenie sa k zámeru, projektu najmä verejných stavieb:

    Aká je prognóza z hľadiska zásobovania potravín v meste. Zásobiť sa v meste a doma pod bytovým domom sa len vyložiť do bytu, alebo zaparkovať doma a ísť si pod byt nakúpiť potraviny a samozrejme je tu otázka veľkých nákupov prostredníctvom osobných áut.

    Železničná doprava je často považovaná za ekologickejšiu a efektívnejšiu na dlhé vzdialenosti, zatiaľ čo cestná doprava je flexibilnejšia a lacnejšia na kratšie vzdialenosti. Priemerné náklady na železničnú dopravu na Slovensku sa pohybujú okolo 8,49 € na kilometer osobnej vlakovej prepravy, čo je vyššie ako v Českej republike, kde je to približne ...

    Integrované doprava v myšlienke jedného lístka dlho predlho predkladaná, pripravovaná už nemá žiaden význam v digitálnom prevedení. Aj taj predstava, že sa kúpi nejaký papierový lístok, čo predpláca aj železnicu aj autobus, musí mať kontrolný krok na vstupe, takže k čomu taká tzv. integrovaná doprava? K účtovnému prerozdeľovaniu zákazníkovej...

    Cestná doprava a parkovanie. Parkovanie je vždy presun z miesta bydliska na miesto pracoviska. Takže logicky sa tým istým vozidlom nezaberá plocha na dvoch rozličných miestach. Chýba možnosť vzájomného zdieľania miest, informácie o voľnosti, či obsadenosti miest, teda najlepšie mobilná aplikácia s monitorovaním parkovacích miest. Odpovedá umelá...

    Aký charakter by malo mať mesto Košice je tu spracovanie ocele, železničný uzol najmä v spojitosti so spracovaním rudy, železnica však neposkytuje žiadúcu úroveň a doprava najmä od priemyselných centier je napojená na diaľnicu pričom pôvodné vlečky železníc sa odstavili, vzniká bludný kruh. Zahusťovanie mesta silne zasahuje do dopravy, tá je...

    Máte úplnú pravdu, že parkovanie a doprava v Košiciach často postrádajú ucelenú koncepciu. Súčasné prístupy, ako poplatkové zóny, riešia skôr dôsledky než príčiny problémov. Tento spôsob správy dopravy a parkovania navyše často zvyšuje frustráciu obyvateľov, pretože neponúka dlhodobé riešenia na zlepšenie mobility.

    Cyklotrasy

    30.03.2025

    Cyklotrasy zaspali na vavrínoch, pokiaľ to čo vzniklo bolo nejakým úspechom. Ponúkal som riešenia a nikoho to nezaujíma.

    Viac podľa kategóriíí Články

    © 2021 
    Vytvorené službou Webnode
    Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky