22. V návrhoch plánu by som popri téme integrovanej dopravy
čo nie nič iné len spojenie dopravy viacerých druhov do jedného uceleného celku, dnes už dosť dlho bradatého problému, ala zelené semafórové vlny na hlavných dopravných tepnách, nadhodil myšlienky technických predpokladov najmä v určení dopravných uzlov, prestupových uzlov, v napojení na služby a ostatné funkcie mesta. Integrovanie predpokladá aj technické zhody, kompatibilitu všetkých prvkov a ich technické predpoklady. Poznáme nesystémové kroky – napr. nevyhovujúce predstaničné námestie, kde vznikol problém s bezbariérovosťou nástupíšť. Koniec koncov obdoba je aj v autobusovej doprave. Problém spočíva rejdovom uhle a opisovaní oblúkov nápravami vozidiel a ich častí. Tieto nemôžu zmietať cestujúcich na ostrovčekoch a či na chodníkoch a tak vznikli medzery medzi obrubníkmi a vozidlami takže bariérové riešenia. V záujme predchádzania týmto problémom je potrebné riešiť zastávky v úsekoch rovných, čo je optimum pre bezbariérovosť MHD a teda jednotlivú územia musia mať na to potrebné priestorové parametre. Určite doprava a jej stratégia a riešila sa kdejako https://cykloproblematika.blogspot.com/2016/01/strategia-dopravy-pre-ke-za-milon.html by mala mať relevantné výsledky, čo nemá. Takže, ak hovoríme o integrovanej doprave, vytvorme pre ňu predpoklady, ja za tie roky rokúce nevidím nijaké pokroky.
mapka
Samozrejme chcieť integrovanú koľajovú dopravu a vniesť ju do intravilánu mesta, napojiť na extravilán a kapacitne vyťažiť prímestskú dopravu, čo generuje potrebu nových odstavných koľají či nových výhybiek a koľajíšť podpisovať memoranda s Čínou o kontajnerišti, vlakovej tranzitnej doprave a zároveň chcieť zmenšiť územie vyčlenené pre technické zabezpečenie tohto systému je prinajmenšom scestné.