26. Doprava je nekoncepčná
Doprava je jedným z kľúčových bodov riešenia územia. Doprava je krvným riečiskom územia. Predstavuje dynamiku územia, schopnosť vyprázdniť rýchlo a bezproblémovo územie, či ho zásobiť dôležitou komoditou, zvládnuť nápor a hlavne udržiavať kontinuitu v komoditnom zásobovaní, v personálnej doprave aj havarijnej. Musí byť logická, trasovaná v hierarchii dôležitosti komunikácie. Musí byť bez, či len málo problémová, bez, či nízko kolízna, hospodárna v prevádzkovaní užívateľmi, nie náročná v investovaní. Ekologická.
Príklad: V 80- rokoch sme pripravovali homogenizáciu napr. cesty druhej triedy Košice – Jahodná – Krompachy. Odstraňovali sa bodové závady, vylepšovali technické a dopravné parametre, pridávali prídavne pruhy, riešili premostenia, ochranné prvky, vznikala postupne doprava obchvatová (Košická Belá), riešili sa rizikové úseky pred Jahodnou, to všetko sa malo napojiť na úsek v Čermeli, kde je pred údolím široká štvorprúdovka, aby sa z cesty stala účelná dvojka. Potom nastala živelná výstavba popri potoku a ceste v údolí tak, že sa zabrali pozemky a dnes je to dopravný lievik, čo z komunikácie zrobil svojimi parametrami úbohu miestnu komunikáciu, kde sa musela znížiť rýchlosť a vôbec sa neporiešilo parkovanie služieb, pohyb peších vo významnom turisto-rekreačnom koridore.Blízko je spojnica s plánovanou kruhovou križovatkou Kostolianska – Podhradová -Mier – Lokomotíva. Spojnica okolo Veteriny je už takmer upchatá zimným štadiónom, predajňou a to by mala riešiť odklon dopravy zo smeru Ťahanovce! Názorný príklad chaosu. Územný plán môže mať vízie, ale fyzická realita je úplne iná. Príčiny sú v rozporných rozhodnutiach úradov.