27. Poľnohospodárstvo teda v prenesenom zmysle pre mesto, zásobovanie obyvateľstva
potravinami, doprava, nemôže byť okrajovou záležitosťou ÚP. Ako vyplýva z textu, koncepcia zásobovania má silný vplyv na služby, komunikácie. Územný plán, nemôže pozerať len na riešenie mesta. Nie je totiž ostrovom v krajine. Potravinové zásobovanie je kontinuálny proces priamo úmerný schopnosti a neschopnosti byť potravinovo sebestačný, ostrovný, pestovateľský, prímestský spôsob zásobovania, či tranzitný, nákupný, dokonca až medzikontinentálny nesmierne náročný a drahý či cenovo zdeformovaný spôsob (dotácie, clá).
Zdanlivo nesúvisiaca téma z územným plánom, ale podľa mňa veľmi. Tí čo sa trocha hýbu v investičnej výstave, urbanizme, predajoch pozemkov, developerujú výstavbové projekty vedia, že výstavba potrebuje plochy. Sú to tie známe procesy, na ktorých sa dá zarobiť, kde sa vyníma pôda. Je to pôda, pôvodne produkčná, čo sa administratívnymi úkonmi mení zázračne na drahšiu - na stavebné pozemky. Každú chvíľu sa z pôdy ukrajuje, každú chvíľu je unášaná z pôvodných polí či lesnej hrabanky - biologického lesného lôžka plného života a živín bystrinami do údolí, kde zanáša v pokojnejších nivách dno riek, aby sa postupne uložila na dne nejakého mora. Jav spôsobný eróziou, tá spôsobená holorubmi, odvodňovaním územia, betónovaní zemského povrchu. Toho povrchu, čo nás pôvodne živil. Pôda nás živí a nik to nezmení. Kapitola rozberá industriálny vplyv na reťazenie a generovanie problémov v spoločnosti. systém materiálnych potrieb, konzum, obyvateľov.
Dnes je potravinovo veľmi závislé na dovoze od vzdialených a najmä cudzozemských producentov, čo je úplný nezmysel ak daná potravina, komodita je vypestovateľná či chovná aj v tejto krajine. Mesto má šancu vytvoriť oázy na kultiváciu a pestovanie komunitným spôsobom. Podporované by malo byť drobné pestovateľstvo, drobnochov, osadné zahradkárske komunity, nezaťažovať ich nezmyselnými príkazmi. Rozvíjať by sa mali okolité obce ako zásobareň mesta a nie sídliská ako sklady na ľudí. Pôvodný princíp rozdelení funkcií mesta a dediny by mal byť zachovaný a dejiny o tom vravia. Tým sa zároveň, ako spomínam, zníži tranzitná kamiónová doprava, znížia prepravné vzdialenosti, náklady komodít pestovateľných aj v našich podmienkach.