66. Pešia doprava, chodenie po vlastných nohách

Čas prešiel, developeri využili dieru a upchali v meste ešte aké také voľné priestory nekompromisne bytovkami, obchoďákmi a znásilnili dopravu, ktorá nie a nie stíhať krok z expanziou urbanizácie, riešiť zápchy, pretože koncepcia niekde poriadne zaspala a drží sa modelu minulého storočia. A ani tablety nepomáhajú. A pešiak je nežiadúci je atakovaný kolobežkami, bicyklami, psami a tak ďalej.
Chôdzu odporúča 10 z desiatich ortopédov.
Je potrebné sa venovať najmä pešiakom.
Tí sú neustále viac a viac obmedzovaní priestorovo, šírkovo, prevádzkovo (parkovanie na chodníkoch, zeleni, cyklochodníky) na úkor peších, pribudli kolobežky, motorizované a rýchle, skejborty a podobné civilizačné vymoženosti, lenivostné prvky. Súbeh cyklo a motorovej dopravy má svoje pravidlá, viď normy, smernice, technické podmienky atď. Chýbajú infotabule, označenia a číslovania ulíc aj na križovatkách ulíc, smerovky ku smiešnemu počtu verejných WC, (Vo Viedni je k dispozícii viac ako 200 verejných toaliet. Tieto toalety sú rozmiestnené po celom meste, vrátane parkov, turistických atrakcií a dopravných uzlov, aby zabezpečili pohodlie pre obyvateľov aj návštevníkov.) dôležitým bodom, záchrane, polícii, úradom, bodom.


Okrem pešej zóny, do ktorej sa zamiešala dvojkolesová a križuje ju motorová,
je v lete ju zužovaná terasami altánkami, výveskami, pútačmi, cenníkmi, čo opäť vytesnilo pešiaka do akýchsi preplietačiek sa medzi čašníkmi, pútačmi, reklamami, psami, prepravnými mechanizmami s dosť arogantnými vodičmi a nabudilo všetky zmysly chodcov k obozretnosti, sebaobrane vo všetkých smeroch, zo všetkých strán. K nebezpečenstvám pribudli duchom neprítomní zombíci so slúchadlami na ušiach, zdanlivo rozprávajúci sa sami so sebou. Jednoducho malé deti, invalidi sú tu užívajú plnohodnotné vzrušenie z pobytu v centre mesta, hoci ani jeho okrajové časti, doslova MČ nezaostávajú a ponúkajú to čo neponúka centrum. Ak teda má fungovať "Pešiakovo" malo by mať podobné pravidlá ako automobilové pravidlá, určujúce, informujúce, upozorňujúce, so službami aspoň takými ako v motorizme.
Trolejbusy, čo tu mali svoje uplatnenie
a vtedy boli oslavované sa stali nežiadúcimi, odkopnutými spolu s energetickou sústavou.
Pravidelná premávka trolejbusov v Košiciach bola ukončená 31. januára 2015. Hoci sa pôvodne plánovalo, že toto zrušenie bude dočasné, trolejbusy sa už do ulíc mesta nevrátili Dnes je to 7 rokov od zrušenia trolejbusovej dopravy v Košiciach - KOŠICE:DNES (kosicednes.sk)