INTEGRÁCIA S VYŠŠÍMI ÚZEMIAMI

09.09.2024

Aj keď sa zdá že je to téma sci-fi... Tram-train doprava je inovatívny systém verejnej dopravy, ktorý kombinuje vlastnosti električiek a vlakov. Tento systém umožňuje vozidlám jazdiť po mestských električkových tratiach aj po železničných tratiach, čím poskytuje flexibilné a efektívne spojenie medzi mestskými a prímestskými oblasťami.

Hlavné výhody tram-train dopravy:

  • Flexibilita: Vozidlá môžu prechádzať z mestských tratí na železničné trate bez nutnosti prestupovania.
  • Efektivita: Znižuje sa potreba budovania nových tratí, pretože sa využívajú existujúce infraštruktúry.
  • Komfort: Cestujúci môžu cestovať priamo z predmestí do centra mesta bez prestupov, čo šetrí čas a zvyšuje pohodlie.

Príklady tram-train systémov:

  • Karlsruhe, Nemecko: Jeden z najznámejších a najúspešnejších tram-train systémov na svete.
  • Sheffield, Spojené kráľovstvo: Tram-train systém, ktorý spája mesto Sheffield s okolitými oblasťami.

Tram-train doprava je zaujímavý koncept, ktorý kombinuje vlastnosti električiek a vlakov, umožňujúc plynulý prechod medzi mestskou a prímestskou dopravou. Tento systém využíva rôzne napájacie sústavy, ktoré sú kľúčové pre jeho fungovanie.

Napájanie električiek a vlakových súprav

Električky a vlaky môžu byť napájané rôznymi spôsobmi, pričom najčastejšie sa používajú tieto systémy:

  • Jednosmerný prúd (DC): Napätia sa pohybujú od 600 V do 3 000 V. Tento systém je jednoduchší na reguláciu a často sa používa v mestských električkách.
  • Striedavý prúd (AC): Napätia môžu byť 15 kV 16,7 Hz alebo 25 kV 50 Hz. Tento systém je efektívnejší na dlhšie vzdialenosti a je bežný v železničnej doprave1.

Integrita elektrosústavy

Integrita elektrosústavy je dôležitá pre stabilné a bezpečné napájanie dopravných prostriedkov. Zahŕňa:

  • Technické riešenia: Použitie trolejového vedenia alebo napájacej koľajnice.
  • Prechod medzi sústavami: V prípade viacsystémových rušňov je potrebné prepnúť výzbroj rušňa pri prechode medzi rôznymi napájacími sústavami

Možné trasy TRAM-TRAIN dopravy:

  • TRASA S-J PREŠOV - KYSAK - ŤAHANOVCE - LETISKO - ŽELEZIARNE - KRÁSNA - TREBIŠOVSKO orientácia rýchlej dopravy s prímestských severných oblastí a severných mestkých častí, samozrejme s vtiahnutím Z a V od severu oblasť Kysaka, Trebejov, Družstevná a Kostoľany nad Hornádom, v meste trás od Ťahanoviec do areálu US STEEL, cestou možno zachádzka na letisko, čo môže byť malá strata času, ale tuším hlavný nápor na letisko a na železiarne navzájom nekolidujú či malá kyvadlová doprava od odbočky na letisko a späť. Teda (1.) Ťahanovce, (2.)Džungľa, (3.)Masarykova (prestup od Furče), (4) hlavná stanica, prestupy najmä z Terasy, (5) malá stanica, (6) most pri bývalom VSS, (7) Moldavská križovatka, následne podľa frekventovaného času na (7) letisko, alebo smer železiarne bez zachádzky na letisko, (8) Pereš, (9) Ludvíkov dvor, (10) US STEEL, železiarne, späť na (11) Ludvíkov dvor, odbočiť na (12) Hanisku, (13) Šebastovce, (14) Barcu, (15) Krásnu (oblasť terajšej konečnej električky), (16) za Krásnou (lokalita Na hore) pokračujúc do prímestských JV oblastí (Myšľa, Bohdanovce, Ruskov, Slančík, Slanec, Slanské nové mesto, Trebišov a Trebišovsko. Samozrejme aj opačným smerom.

Predpokladám a bolo by žiadúce orientovať to najmä na pracovnú dobu železiarni skordinovať s eRkami, letištnou osobnou dopravou

  • TRANZITNÁ TRASA - PREŠOV - KYSAK - ŤAHANOVCE - BARCA - KRÁSNA - TREBIŠOVSKO teda priamo pozdĺž Hornádu, len v úsekoch mestských bez zachádzky na letisko či železiarne a existujúcou železničnou trasou. tu by som časovo orientoval na pracovnú dobu pracovísk v meste, s potrebami nákupov a služieb, najmä vykrytie dopravných špičiek. Samozrejme aj opačným smerom. 
© 2021 
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky