Téma koridorov vygenerovala nasledujúce
Vôbec neide o rozdelenie v zmysle nejakého rozorávania spojníc a budovania nejakých hraníc, ako to trocha nastáva pri pohľade politickom, samosprávnom, kde sa mesto rozparcelovalo na základe kritérií množstevných a možno tak trochu aj zaužívaných, ale nie všade. Ani sa tým nemyslí znovupretvorenie samosprávy, ktorá sa dostala v zmysle blízkosti k občanovi tak blízko, že najlepšie by už potom bolo, aby so stala samosprávnou aj ulica , keď už domy samosprávu majú. No a byrokratický aparát by bol na každej križovatke podľa počtu na križovatke sa stretnuvších ulíc. A je to! To, že niektoré samosprávy požierajú až 70% na vlastnú réžiu by vlastne naplnilo možno vysnívaných 100%.
Ja mesto chápem ako ostrovy, či skôr súostrovie, delené na ostrovy, kryhy dopravnými tepnami. Tie sú prirodzenými rozdelníkmi. Myslím, že ostrovy takto vniknuté ohraničené integrovanou dopravou, hlavnými cestnými komunikáciami, prirodzene delia (ale nemali by spoločensky a fyzicky bariérovo ako píšem vyššie rozdeľovať) mesto na ostrovy so svojimi osobitnými funkciami, správaním a vizážou. Tam by som videl v budúcnosti plány pre zóny. A plány podľa týchto ostrovov, krýh, nie podľa pomenovaného sídliska, či územného členenia MČ. Na ulici nik nepociťuje fyzicky územné členenie (iba, ak by boli časti bohaté a chudobné), ale pociťuje fyzické časti, dominanty, uličné bulváre, tvarovosť, orientačné body. https://dromedar.zoznam.sk/cl/1000128/1326957/Champs-Elysees-v-Parizi---najkrajsia-ulica-sveta.
Logické kryhy, ostrovy, nie MČ sever, ale Podhradová, Anička... zhruba podľa obrázka. Lebo napr. spomínaná časť sever je pestrá svojská a už vôbec nie rovnaká. Jednotlivé kryhy sú pomerne veľkostne veľmi podobné a doprava je podľa mňa z hľadiska umiestnenia dopravných koridorov vhodne rozmiestnená, až na malé doplnenia, čím by sa myšlienka naplnila.