ZÁKLADNÉ PRINCÍPY

09.09.2024

Doprava v mestskom merítku má a môže mať rozličné formy. Menia sa vplyvom poskytovaných služieb digitalizácou a mobilitou, flexibilitou, prístupnosťou cez inteligentné rozhrania aj formy nákupov a správania sa obyvateľstva E-shopové služby odbremeňujú návštevy kamenných predajní, nízkou réžiou aj ceny tovarov, komodít, ale zároveň zahlcujú dynamickú dopravu. Tu sa trieštia dva základné princípy: 

  • byť obsluhovaný formou služieb (taxi, zdieľaná doprava, MHD)

alebo

  • chce byť sebestačný, ale zároveň sa podieľať na zahusťovaní dopravy (individuálna osobná doprava)

  • nízkorozmerná doprava motorová, (pomocné elektromotorové bicykle, mopedy...) a presun vlastným fyzickým úsilím, cyklo, beh a pod. čo je však väčšinou sezónna forma presunov

Schopnosť pochopenia princípu odstraňovania príčin a nie odstraňovanie následkov najmä:

  • zmenou chápania tranzitu, rýchlej dopravy, zásobovania komoditami, likvidáciou odpadu, ostrovnými princípmi, zapojenia železničnej dopravy na objemnú dopravu

  • schopnosť alternovať a akceptovania iných foriem presunu

  • schopnosť akceptovania služieb do domu (e-shopy) a zlepšenie vyťaženosti dopravy

  • chápať, že doprava musí byť aj zároveň zeleným koridorom so všetkými možnosťami prepravy

  • chápať princíp vízií rozvoja, ako sa bude uberať vývoj dopravy, skladov, logistiky, potrieb parkovania a prerozdelenie mestskej dopravy na služby

  • rozmerovosť a ekologické princípy mestskej dopravy

  • nekonfliktnosť, minimum kolíznych bodov

DOPRAVA - POZRI AKO TO JE S DOPRAVOU

Dopravu navrhujem

v tranzitnom merítku orientovať na železničnú (výrobne, obchody,) obnoviť zlikvidované či nefungujúce vlečky. Samozrejme z toho vyvstáva dialóg so štátom, či majiteľmi koľají a koľajovými prepravcami na lepší a výraznejší posun v dopravnej logistike, cenovej politike, pružnosti, kontajnerových staníc.

Doprava osobná – nevyužívajú sa dostatočne možnosti osobnej prímestskej dopravy, pritom napojenie obcí na železnicu v okolí nie je zlé.

Doprava v Košiciach má iba hlavné prúdy:

  • MHD autobusová a električková
  • Osobná, automobilová
  • Železničná
  • Hovoriť o cyklo a inej alternatívnej doprave v tomto meste je...

Počúvame nariekanie o zahltenosti o stave parkovísk a pritom dá sa to aj iným spôsobom, pokiaľ navrhované myšlienky vôbec ľudia vedia absorbovať.

Za základ možno považovať kritéria ľudského ponímania prostredia, na prirodzené a úplne jednoduché potreby života – dostať sa niekam a to predovšetkým peši. Dnes už to akoby neplatilo a sídliska majú dopravné bariéry, nemajú chodníky na spojniciach častí, nejestvujú dopravné pruhy pre peších a alternatívnu dopravu, akoby chodiť peši bolo niečo mimoriadné.

Vo svojej koncepcii som vychádzal práve z myšlienky prevetrať mesto a jeho zóny a vložiť tam koridory, kde funguje prednostne človek. Vysledoval som si uzly, ktoré sú tykadlami mesta s prírodou. Sú to miesta na hranici mesta, kde je privedená blízko MHD.


© 2021 
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky