Prikladám svoj vlastný návrh

Doprava - články - súvis z vlastným autorským návrhom

Aj keď sa zdá že je to téma sci-fi... Tram-train doprava je inovatívny systém verejnej dopravy, ktorý kombinuje vlastnosti električiek a vlakov. Tento systém umožňuje vozidlám jazdiť po mestských električkových tratiach aj po železničných tratiach, čím poskytuje flexibilné a efektívne spojenie medzi mestskými a prímestskými oblasťami.

Zastávky, stanice, terminály, integrovanej koľajovej dopravy, či akokoľvek to nazveme, navrhujem v logických miestach nádväzujúcich na dopravné uzly, dominantné služby, strediská.

Samozrejme chcieť integrovanú koľajovú dopravu a vniesť ju do intravilánu mesta, napojiť na extravilán a kapacitne vyťažiť prímestskú dopravu, čo generuje potrebu nových odstavných koľají či nových výhybiek a koľajíšť a zároveň chcieť zmenšiť územie vyčlenené pre technické zabezpečenie tohoto systému je prinajmenšom scestné.

Doprava v mestskom merítku má a môže mať rozličné formy. Menia sa vplyvom poskytovaných služieb digitalizácou a mobilitou, flexibilitou, prístupnosťou cez inteligentné rozhrania aj formy nákupov a správania sa obyvateľstva E-shopové služby odbremeňujú návštevy kamenných predajní, nízkou réžiou aj ceny tovarov, komodít, ale zároveň zahlcujú...

KE S-J zelený koridor - stromy tvorí prvotnú hradbu zlepšujúcu klíma mesta. Je vetrolamovou bariérou, tlmiacou erozívne účinky na zdevastovanú časť územia v areáli bývalej Magnezitky, čo asi nikomu doteraz neležalo na srdci. Tá je však v polohe čakacej...

Vôbec neide o rozdelenie v zmysle nejakého rozorávania spojníc a budovania nejakých hraníc, ako to trocha nastáva pri pohľade politickom, samosprávnom, kde sa mesto rozparcelovalo na základe kritérií množstevných a možno tak trochu aj zaužívaných, ale nie všade. Ani sa tým nemyslí znovupretvorenie samosprávy, ktorá sa dostala v zmysle blízkosti k...

Neustále tápanie kompetentných a v konečnom dôsledku aj lobby spoločností, ktorým vyhovuje za štátny peniaz prestavovať milióny a neustále hapkanie, borenia sa s problémami sú len výsledkom plytkých názorov a nekoncepčnosti riadiaceho aparátu krajiny.

Aj taký banálny problém, akým by mohol byť problém sklenených zastávok v meste budovaných či už v rámci eurofondov a či za vlastné, sa problémom stal.
Pôvodný zámer mať pre zákazníka mestskej hromadnej dopravy prívetivé prostredie, vybavené elektronikou a informáciami, s pocitom bezpečnosti, úkrytu a estetického výhľadu, sa stal problém, hádam ako z...

Nuž elementárne vedomosti o odstredivej sile, by mali v čitateľovi evokovať otázku o súvise tejto sily, polomere zákruty, priečnom sklone zvršku, konfigurácii, geomorfólogií terénu, urbanizácií územia, enviro otázkach, aby si vedel dať odpoveď, prečo niekde na rovine v zahraničí frčia vlaky 300 km za hodinu a u nás v tesných a zahustených dolinách...

Postrehol som, že aj sám Veľký Putin si vzal do svojich strategických zámerov budovanie širokorozchodnej, akože spojenie transibírskej trasy priamo do Wiedne. Nemusím príliš konšpirovať, aké sú skutočné zámery ruského medveďa, ale... V čase keď sa prekládka rozchodov na ukrajinskej hranici modernizovala, mala nahodená téma širokorozchodnej, navodiť...

Prikladám svoj vlastný návrh, 

pretože cítim, že v mestom nastavených variantoch, nie sú riešené zásadné koridory, dopravné uzly. Neviem sa stotožniť len s plánom, kde sú len vyznačené plochy podľa účelu, ale uniká mi koncepčné riešenie dopravných uzlov v širších spojitostiach a vzájomných väzbách. Najmä nevidím orientáciu na integrovanú dopravu. 

Celková myšlienka vychádza samozrejme z existujúceho stavu. Nevyžaduje zásadné zásahy, búrania, až na menšie lokálne vynútené napr. výstavbou nejakého dopravného objektu.

V celkovom poňatí je to zelené riešenie s akcentom na najdôležitejšiu úlohu a to je zdravie a život. Musím podčiarknuť, že návrh je riešený s ohľadom na prijateľnosť životného prostredia najmä hustotou zastavanosti v jej spôsobe a zvyšovania zelených a vodných plôch najmä architektonickým a urbanistickým prístupom, integrovaním prvkov dopravy, služieb, zónovania.

Nemôže a nesmie byť myšlienka nastavená tak, aby sa doprava stala do negatívnej polohy práve tým, že zelené plochy sú okupované parkoviskami, cestami, ľudia sa dusili v exhalátoch, hluku.

Hlavná myšlienka vychádza a je limitované dopravou. Dopravu navrhujem znížiť opatreniami (v texte).

  • Samozrejme dôležitý je grafikón železníc, kde sa musí integrovaná doprava vtesnať svojimi frekventovanými časmi najmä nastavenými na presun ľudí pre US STEEL, letisko (k tomu vozne vhodné aj pre batožinu)
  • Vozový park by mal umožňovať prepravu najrozličnejších batoží, príručných potrieb, pre imobilných, zvierat, cyklistov, turistov. Zlým príkladom sú V. Tary, kde sú (boli) vozne úplne nevhodné pre prepravu turistov, horolezcov, lyžiarov, cyklistov najmä nemožnosťou uloženia si batohov, lyží bicyklov, vozíkov pre imobilných. 

Vo svete:

Motoristi si už môžu vychutnať lepší spôsob parkovania s ParkNow vo viacerých mestách po celom svete.
Spoločnosť ParkNow prevádzkuje a prevádzkuje tieto krajiny:

- Rakúsko, 
- Francúzsko, 
- Nemecko, 
- Švajčiarsko, 
- Spojené štáty americké, 

Prostredníctvom iných značiek skupiny ParkNow ponúka lepší zážitok z parkovania v niekoľkých ďalších krajinách:

- Belgicko, Parkmobile. parkmobile.be
- Holandsko, Parkmobile & Park-line. parkmobile.nl 
- Spojené kráľovstvo, Parkmobile & RingGo. parkmobile.co.uk/ringgo.co.uk

MAPA NÁVRHU

Pre názornosť som spracoval grafický návrh. Nasledujúcu mapu si otvor kliknutím hranatých zátvoriek vpravo hore na mape, kde sa pod polohou myši zobrazí zobraziť väčšiu mapu.

Odporúčam mať otvorené dve okná - textové a mapové. Kliknutím na čiaru či zónu sa ti zobrazí stručný popis a prípadne aj fotky či video.

https://www.google.com/maps/d/u/0/embed?mid=1tFTq_s2Mvu0IInV1g73zXtd9dW9esZvm

Cyklotrasy, 

slovo čo používal hádam každý poslanec v predvolebných sľuboch a dnes chaos aj v tom čo je, či vlastne bledne na zúžených peších chodníkoch, kde pribudli aj motorizovaní jednostopoví účastníci dopravy, kde chodec ťahá za kratší koniec. Úplne skompromitovaná téma. Nieto ani na farby pre čiary na komunikáciách... 


© 2021 
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky